CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

i love u.u love me

i love u.u love me

Wednesday, February 2, 2011

Banjir di Segamat 2011

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ

alhamdulillah..
dgn izin Allah swt,aku selamat smpai di rumah sewa aku kat Bandar putra IOI, Segamat nie..
setelah tersangkut dr pkol 8.30pm ahad - 2.30pm selasa..dgn xmkn n xtdoe..
penatnye bdn,sejuknye jasad nie hnye tuhan je yg tahu...
1st,aku tersadai di BATU 10,JEMENTAH dr pkol 8.30pm(ahad)-4.00am(isnin)...
nseb baek aer bnjir surut sikit,dpt aku meloloskn diri dari kwsn tu...
menghala bandar segamat pon ikot jln Buloh Kasap(xtaw la btol ke x ejaannye)
setibenye aku kat bndar sgmt,hrpn nk blik rumah tido bile tgk paras aer sungai kat Jambatan utama bndr sgmt teramat tggi...
so,tersadai la aku kat sane..,
mcm2 yg aku dgr dr org2 sgmt bercerite..

*perhatian,ini bkn pesta,ini bencana alam*
*taon 2006 xde terok mcm nie,ni taon 2011 lg terok*
*roboh la jmbatan ni nnti..taon 2006 pon dh hakis byk*
*patotnye polis kne la ricky jalan yg laen utk ke seberang sane*
*ini jalan manyak dalam woo ayer die*
*manyak kuwat oo ini ayer jalan*
*pakcik dr smalam trsangkot kat sini,nk tdo xboleh,sejuk benar*
*bos,sy xdpt kerja,dh putus hubungan ke tempat keje dh nie*

klu nk di senaraikan,mmg byk ayt2 pelik n klakar bile didgr scare live aku terime wktu trsdai semlm..

now,aku bersyukur sgt2 bile dh selamat smpai ke rumah...
tp,ntah mcm mne la pnduduk2 g tggl kat tgh bndr sane tu hadapi sume nie,kompom lg terok..
aku pulak,xtaw mcm mne nk blik ke kL ari kamis nie..semua jln keluar ke highway dh stuck..
almtnye berkulat le aku dok kat segamat nie..
pasrah !!! :(

*pandangan keadaan banjir di bandar segamat dr balai polis*
.
.
.
.
.

*take on 6.00am(isnin)*
.
.
.
.
.

*paras aer yg menghala ke batu anam*
.
.
.
.
.

*kuat gilee aliran aer..nseb xroboh je jmbtn*
.
.
.
.
.

dilaporkan oleh .
chek apitt     .

2 comments:

anep cak cak said...

akhirnye dapat jugak tgk bnjr d bandr ku..
hahahha..
nk pg xlps..
huhuh

Cik Nina said...

huuuu~
bahye tol laaa =.='

Followers